duminică, 8 noiembrie 2009

IERTAREA ESTE PENTRU CEI CARE NU O MERITA

Meditatii zilnice 08.11.09
Traducere dupa pastor Joseph Prince, New Creation Church – Singapore



Matei 18:21 Atunci Petru s-a apropiat de El, si I-a zis: „Doamne de cate ori sa iert pe fratele Meu cand va pacatui impotriva mea? Pana la sapte ori?”

Raspunsul Domnului catre Petru a fost simplu „pana la de saptezeci de ori sapte” (Matei 18:22) Cu alte cuvinte, tot timpul.

„Pai, pastor Prince, el nu merita iertarea mea.”

Nici tu nu ai meritat-o pe a Lui Dumnezeu. Nu exista nici o persoana, vie sau moarta care sa nu fi călcat cele 10 porunci. Nu exista notiunea de „pacatos partial” sau „mare pacatos”. Toti am fost mari pacatosi atunci cand Isus ne-a mantuit. Si avem nevoie de aceasta revelatie pentru ca numai stiind ca am fost iertati mult, putem iubi mult.(Luca 7:47)

„Pastor Prince, cum poti spune ca am calcat cele 10 porunci? Nu am comis adulter, am fost credincios sotiei mele din ziua in care ne-am casatorit.”

Dragul meu, Isus a spus (Matei 5:28) Dar Eu va spun ca ori si cine se uita la o femeie, ca s-o pofteasca, a si preacurvit cu ea in inima lui. Acesta este standardul Lui Dumnezeu. Omul se uita la exterior, Dumnezeu se uita la interior. Dumnezeu vede inima. Deci toata lumea a calcat cele zece porunci. Toti sunt mari pacatosi.

Acum, tu nu mai esti un pacatos, daca L-ai primit pe Isus ca Mantuitor, esti o creatie noua. Dar ai fost un pacatos si Dumnezeu ti-a iertat toate pacatele tale prin sangele Fiului Sau. Datorai totul Lui Dumnezeu iar El ti-a iertat prin moartea Fiului Sau, toata datoria.

Deci, daca cineva ti-a gresit, spune „eu nu am meritat iertarea Lui Dumnezeu dar El m-a iertat prin Cristos, asa ca si eu iert aceasta persoana in Numele Lui Isus Cristos.” Daca spui ceva de genul „el nu merita”, nu are sens, iertarea nu este pentru cei care o merita. Daca cineva merita ceva, aceea este pedeapsa. Iertarea inseamna sa extinzi harul. Har inseamna favoare nemeritata, asa cum Dumnezeu a extins harul si peste tine.

Daca alegi sa pastrezi amaraciunea, tu vei fi cel care va suferi. Iti pierzi pacea, sanatatea si uneori chiar viata. Nu merita. Dumnezeu iti spune „Renunta, iartă-le datoria, asa cum am iertat-o Eu pe a ta”. Tu nu incerca sa o faci de unul singur. Adu crucea Lui Cristos in acea situatie si vei gasi harul pentru a ierta.

Niciun comentariu: